بازار برق و نظارت بر بهره برداری

پس از انجام اصلاحات ساختاری در صنعت برق کشورهای مختلف، صنعت برق ایران نیز در دو دهه اخیر همگام با سایر کشورها با تغییرات اساسی روبرو بوده است.

بازار برق ایران با ابلاغ آیین نامه “تعیین روش، نرخ و شرایط خرید و فروش برق در شبکه برق کشور” توسط وزیر محترم نیرو در تاریخ ۸۲/۸/۱ با هدف ایجاد فضای رقابتی در بخش های تولید و توزیع برق، ایجاد فضای رقابتی در بخشهای تولید و توزیع برق، تامین منابع مورد نیاز از طریق حضور بخش غیر دولتی در سرمایه گذاری، افزایش بهره وری اقتصادی و شفافیت هزینه ها در بخش های تولید، انتقال و توزیع راه اندازی گردید.

ساختار بازار برق ایران مدل آژانس خرید (Spot Market) بوده، که مستلزم حضور خریداران و فروشندگان در بازار برق می­ باشد. مدل بازار برق ایران دارای ویژگی­ های اساسی زیر می­ باشد.

  • مدل بازار در بازار برق ایران بازار روز قبل می باشد.
  • پرداخت به فروشندگان برمبنای روش پرداخت بر مبنای پنهاد می باشد.
  • بازار برق ایران بازار عمده فروشی می باشد.
  • نرخ خرید از بازار برق ایران به شکل یکنواخت و بر اساس قیمت تسویه بازار می باشد.
  • پرداخت بابت خدمات انتقال بر مبنای آمادگی و انرژی عبوری می باشد.

پس از تجدید ساختار صنعت برق کشور و ایجاد فضای رقابتی در بخش تولید برق، شرکت­های فعال در حوزه تولید نیروی برق با هدف داشتن سهم بازار و بیشینه­ سازی سود، نیازمند سیستم­ های مختلف در حوزه ­های فنی و اقتصادی نیروگاه جهت بهینه نمودن عملکرد خود می­باشند. شرکت توسعه تجارت انرژی توان با توجه به توانمندی موسسان شرکت، امکان ارائه انواع سیستم ­های سخت ­افزاری و نرم ­افزاری جهت بهینه­ سازی سیستم پیشنهاد قیمت نیروگاه را دارد. همچنین این شرکت با توجه به توان فنی و تخصصی، امکان عقد قرارداد جهت نظارت بر پیمانکاران بهره برداری را دارد. این خدمات طیف گسترده ای از اقدامات نظیر خدمات در حوزه فنی و اقتصادی داخل نیروگاه را شامل می شود. چنانچه تمایل به استفاده از خدمات این شرکت در این حوزه را دارید، لطفا با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

مشاوره خرید برق برای مصرف کننده های بالاتر از یک مگاوات

اگر مشترک بالای یک مگاوات هستید و برای خرید برق به دنبال یک شرکت خرده فروشی برق می گردید یا در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، فرم زیر را تکمیل نمایید. کارشناسان ما به منظور مشاوره رایگان با شما تماس حاصل نمایند:

شرکت توسعه تجارت انرژی توان مفتخر است کلیه خدمات در حوزه تامین و بهینه سازی مصرف برق شما صنعتگران گرامی را فراهم نماید.