قرارداد دوجانبه برق

یکی از روش های تامین نیاز برق مصرف کنندگان صنعتی، استفاده از قرارداد دو جانبه است. قرارداد دوجانبه برق به معنای قرارداد مستقیم بین یک عرضه‌ کننده و یک مصرف کننده است. با توجه به بخشنامه های وزارت نیرو، تنها مشترکین صنعتی با ظرفیت قراردادی بالای 5 مگاوات امکان خرید مستقیم از تولیدکنندگان برق را دارند. این قرارداد تنها یک مبادله مالی بوده و پس از انعقاد قرارداد دوجانبه، هیچ گونه تغییری در مسیر برق دریافتی صورت نخواهد پذیرفت. با توجه به ثبت این قراردادها نزد شرکت مدیریت شبکه برق ایران، این شرکت همواره پشتیبان تامین برق مصرف کنندگان خواهد بود. به دلیل امکان فعالیت جدی بخش خصوصی در حوزه توزیع انرژی برق در طی سال های اخیر، خرده‌ فروشان برق یکی از عناصر فعال در حوزه تبادل برق حساب می شوند.

قرارداد دو جانبه برق برای کدام مشترکین است؟

همان طور که در ابتدای این نوشته اشاره شد، این نوع از تامین برق صرفاً مخصوص مشترکین با ظرفیت قراردادی بالای 5 مگاوات هستند. بنابراین اگر جز مشترکین به ظرفیت پایین تر هستید، می بایست از روش های دیگر استفاده نمایید یا از شرکت های خرده فروشی برق در این خصوص مشاوره و خرید نمایید. در همین راستا بخوانید:

مقایسه بورس انرژی و قرارداد دوجانبه برق

قرارداد دوجانبه برق توسعه تجارت انرژی توان

قراردادهای دوجانبه برق برای مصرف­ کنندگان چه مزایایی دارد؟

در این روش با توجه به اینکه مصرف کننده تا حدی عمده محسوب می شود، قدرت چانه زنی بالاتی دارد. همچنین می تواند با استفاده از روش های بهینه سازی مصرف، تخمین دقیق تری از میزان انرژی مورد نیاز خود پیدا کرده و بر اساس آن خرید انجام دهد. به طور کلی مزیت های قراردادهای دوجانبه برق برای مشترکین به شرح زیر است:

  • شرایط پرداخت توافقی؛
  • انعطاف در کاهش مصرف ماهانه
  • امکان خرید برق از عرضه ­کننده مورد نظر خود؛
  • تعیین قیمت توافقی که از نظر اقتصادی نیز به صرفه­ تر باشد؛
  • قرار گرفتن در اولویت آخر خاموشی؛
  • آماده شدن برای ورود به فضای بورس انرژی؛
  • حمایت دولت و وزارت نیرو از قراردادهای دوجانبه در قالب تصویب­ نامه شماره 050999ت/145937 مورخه 1394/10/11 هیأت وزیران اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه خرید برق از دو روش قراردادهای دوجانبه برق و بورس انرژی 

مشاوره خرید برق

شرکت توسعه تجارت انرژی توان با تکیه بر پشتوانه ظرفیت نیروگاه‌های همکار خود آمادگی دارد تا نسبت به تامین برق مشترکین صنعتی با ظرفیت قراردادی بالای 5 مگاوات با منعطف ترین و اقتصادی ترین شکل ممکن به قرارداد دوجانبه اقدام نماید.جهت سهولت ارزیابی‌ اقتصادی منافع حاصل از قراردادهای دوجانبه، متقاضیانی که تمایل به ورود به این فضا را دارند، می توانند با وارد کردن اطلاعات مربوط به الگوی برق مصرفی خود در بخش امکان سنجی اقتصادی قراردادهای دوجانبه با انجام یک آنالیز حساسیت دید روشن‌تری نسبت به این فضا کسب نمایند.

متقاضیانی که مایل به دریافت خدمات این بخش می‌باشند، می‌توانند از طریق تکمیل فرم نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. کلیه درخواست‌ها توسط کارشناسان ما بررسی شده و با شما تماس گرفته خواهد شد.

شرکت توسعه تجارت انرژی توان مفتخر است کلیه خدمات در حوزه تامین و بهینه سازی مصرف برق شما صنعتگران گرامی را فراهم نماید.