اگر صاحب یک کسب‌وکار و صنایع هستید، می‌دانید که محاسبات قبوض برق شما پیچیده و گیج‌کننده است. در واقع، بسته به موقعیت مکانی خود، حتی ممکن است دو قبض برق دریافت کنید، یکی از شرکت برق محلی خود و دیگری از منبع انرژی شخص ثالث خود. در همه موارد، قبوض برق با استفاده از تعرفه‌های پیچیده محاسبه می‌شود و مستعد خطا هستند. بااین‌حال، شناسایی این خطاها به یک متخصص قبض برق نیاز دارد. ممیزی صورت‌حساب برق سرویسی است که توسط آن یک ممیز انرژی به دنبال مغایرت‌ها و خطاها در صورت‌حساب‌های آب و برق شما خواهد بود. این مقاله مزایای دریافت ممیزی قبض برق برای قبض‌های انرژی تجاری و صنعتی شما را بیان می‌کند.

ممیزی صورت‌حساب برق چیست؟

با گران‌شدن هزینه انرژی برق اکثر صنایع و کسب‌وکارها به دنبال راهی برای مدیریت و کاهش انرژی مصرفی خود هستند. به دلیل عدم آشنایی کسب‌وکارها با نحوه محاسبه هزینه قبض برق و نداشتن اطلاعات لازم برای بررسی دقیق جزئیات صورت‌حساب‌های خود، مبلغی اضافه پرداخت می‌کنند که ناشی از اشتباهات محاسباتی یا تعرفه‌های نادرست است. به این معنی که تعرفه‌ها با مصرف واقعی آن‌ها مطابقت ندارد. فرآیند ممیزی برای صورتحساب برق یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف است و از ایجاد خطاهای احتمالی در قبوض برق جلوگیری می‌کند. این خطاها هم می‌تواند مربوط به قبوض برق محلی شما و هم برقی که از منابع دیگر مثل خرده فروشی برق یا قرارداد دوجانبه برق تامین می‌کنید باشد. هردو این قبض‌ها قابل بررسی توسط ممیز صورتحساب هستند.

 

ممیزی صورتحصاب برق چیست؟

مزایای استفاده از سرویس ممیزی صورتحساب چیست؟

مزایای بسیاری علاوه بر بازیابی هر گونه پول و هزینه که قبلاً اضافه پرداخت شده، می‌تواند باعث کاهش هزینه برق شود. در اینجا برخی از مهم‌ترین مزایای حسابرسی قبض آب و برق آورده شده است.

  1. پس‌گرفتن پرداخت‌های اضافه قبل: با انجام ممیزی برای صورتحساب برق و شناسایی انواع خاصی از اشتباهات مانند خطاهای خواندن کنتور و اشتباهات محاسبه صورتحساب برق شما، می‌توانید هزینه‌ی اضافه‌ای که قبلاً پرداخت می‌کردید پس بگیرید.
  2. تعیین جدول تعرفه مناسب شما: یکی دیگر از مزایای ممیزی برق این است که حسابرس ممیز انرژی، برنامه تعرفه برق شما را با شرکت برق بررسی می‌کند. برنامه‌های تعرفه برق، تعیین می‌کند که چگونه هزینه‌های توزیع برق شما توسط شرکت محاسبه می‌شود. در برخی از تأسیسات، کسب‌وکارها یا ساختمان‌هایی که به روشی خاص انرژی مصرف می‌کنند تعرفه‌ها ارزان‌تر تعیین شده است. حسابرس ممیز انرژی اطمینان حاصل می‌کند که شما از تعرفه مناسب کسب‌وکار استفاده کنید تا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.
  3. نظارت مداوم: برخی از شرکت‌های تعیین ممیزی صورتحساب حتی یک سرویس نظارت بر صورت‌حساب برق برای شناسایی سریع خطاهای آینده هم ارائه می‌کنند. اگر سازمانی با چند شعبه در مناطق مختلف هستید، ممیزی برای صورتحساب برق ارزش زیادی برای کسب‌وکار شما دارد. نظارت مستمر و محک‌زدن قبض‌های برق شما نه‌تنها به سازماندهی شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به شما در یافتن فرصت‌های صرفه‌جویی دیگر نیز کمک کند، مانند تغییر به یک تأمین‌کننده انرژی با هزینه پایین‌تر یا حتی شناسایی صورت‌حساب غیرمجاز از کلاهبرداری‌های انرژی.

فرآیند حسابرسی ممیزی صورتحساب برق

فرآیند ممیزی برای صورتحساب بسیار ساده است و اکثر شرکت‌ها روند مشابهی را دنبال می‌کنند. به طور معمول، حسابرسی ممیزی چیزی شبیه به این است:

  1. مجوز و جمع‌آوری صورت‌حساب: ابتدا با شرکت اجرا کننده ممیزی برای صورتحساب قراردادی منعقد می‌کنید، به آنها اجازه دسترسی به داده‌های خدماتی و کسب‌وکار خود را می‌دهید و کپی‌هایی از تمام صورت‌حساب‌های برق مربوطه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید.
  2. بررسی و محاسبه: فرد ممیز انرژی تمام داده‌های صورت‌حساب برق شما را جمع‌آوری می‌کند. یک ممیزی ابزار معمولی حدود ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد تا تکمیل شود.
    ارائه گزارش کار: پس از اتمام حسابرسی، شرکت ممیز انرژی یافته‌های خود را به شما ارائه خواهد کرد. این گزارش شامل هرگونه خطای شناسایی شده، بازپرداخت‌های موجود و سایر توصیه‌های کاهش هزینه خواهد بود.
  3. اجرا: در نهایت، شما مدارک لازم را امضا می‌کنید تا به شرکت اجرا کننده ممیز صورتحساب اجازه اجرای مواردی که پیدا کرده را بدهید. این شامل اجازه‌دادن به آنها برای جمع‌آوری بازپرداخت، تغییر برنامه‌های تعرفه صورتحساب شما شود.

چنانچه مایل هستید فرآیند حسابرسی ممیزی صورتحساب برق شما توسط متخصصین خبره و کارشناسان خبره برق شرکت انرژی توان، به وسیله نرم افزارهای اقتصادی و فنی و صدور قبض، بررسی و تحلیل شود؛ از طریق فرم زیر اطلاعات خود را ارسال کنید تا با ما در ارتباط باشید. درخواست‌های شما توسط کارشناسان شرکت انرژی توان بررسی و با شما تماس گرفته خواهد شد.

                                                                       

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button