پیشگفتار

تعرفه های برق صنعتی از جمله آیتم های مهم و اثرگذار بر روی برنامه ریزی تولید یا خدمات یک مجموعه اقتصادی است. علت این امر اثرگذاری تعرفه های برق صنعتی ۱۴۰۲ در قیمت گذاری محصول، هزینه های تمام شده واحد تولیدی و … است.این مورد چارچوب فعالیت کسب و کاری شما را در سال پیش رو تعیین می نماید. بنابراین داشتن اطلاعات کافی از قیمت و معیار محاسبه آن می تواند اثر مهمی در به نتیجه رسیدن اهداف تعیینی سالیانه بیزینس شما داشته باشد. این تعرفه ها هر ساله توسط هیات تنظیم بازار برق ایران محاسبه، تعیین و توسط وزیر نیرو به کلیه ذینفعان ابلاغ می گردد. در این نوشته به توضیح تعرفه های برق صنعتی ۱۴۰۲ که اخیرا اعلام شده است خواهیم پرداخت.

 

تعرفه های برق صنعتی ۱۴۰۲

نیروگاه های فعال در بازار برق ایران به صورت ساعتی قیمت را در ۲۰ پله و تا سقف معین شده ارائه می دهند. این مبالغ در بازار عمده فروشی و بر اساس مناقصه ساعتی، کمترین قیمت را انتخاب و برای روز بعد به عنوان کف قیمت نیروگاهی در همان ساعت پذیرش می شود. بنابراین و به منظور جلوگیری از افزایش نرخ برق به میزان غیر قابل قبول در بازار رقابتی، سقفی برای این مبالغ در نظر گرفته می شود.

طبق اعلام سخنگوی صنعت برق، سقف قیمت هر کیلووات ساعت برق در بازار ایران ۱۰۶۰ ریال و آمادگی نیز ۱۸۵ ریال تعیین شده است.

بر همین اساس مصرف کنندگان بزرگ شامل شرکت های تولیدی و خدمات رسان می بایست محاسبات هزینه ای خود را در طول سال بازنگری نموده و در خصوص آن تصمیم گیری نمایند.

تعرفه های برق صنعتی 1402 توسعه تجارت انرژی توان

اهمیت تعرفه های برق صنعتی چیست

همان طور که پیشتر اشاره شد، شرکت ها به منظور برنامه ریزی فعالیت های کسب و کار سالیانه خود نیازمند داشتن برآوردی از میزان هزینه ها، مصرف، سودآوری و … هستند. شما با دانستن محدوده تعرفه های برق صنعتی ۱۴۰۲ می توانید برنامه ریزی دقیقی در خصوص میزان انرژی مصرفی و هزینه تقریبی آن، نحوه برنامه ریزی تولید یا ارائه خدمات، سود آوری و …  داشته باشید.

 

تعرفه های برق صنعتی چگونه محاسبه می شوند؟

تعرفه های برق صنعتی به صورت متغییر و دارای سقفی مشخص است که به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت در بازار برق ابلاغ می گردد. مبلغ نهایی اعلامی معمولا بر اساس پارامترهایی مانند تاریخ ارائه انرژی ( ماه و فصل سال) میزان و نوع مصرف و … تعیین می گردد. خریدار پس از دیدن قیمت های ارائه شده و شرایط عملیاتی خود مختار است هرکدام از موارد را به منظور تامین انرژی مورد نیاز خود انتخاب نماید.

 

تعرفه های برق صنعتی ۱۴۰۲ چه اثری روی کسب و کار ما دارد؟

اطلاع از تعرفه های برق صنعتی ۱۴۰۲  داده ای برای صاحبان کسب و کار است که در ابتدای هر سال و با توجه به استراتژی سالیانه متصور برای بیزینس خود بتوانند محاسباتی نظیر بودجه بندی، برنامه ریزی تولید و ارائه خدمات، نیازمندی نیروی انسانی، نقطه سر به سر سالیانه و … را تعیین نمایند. بدیهی است چنین برنامه هایی بر روی همه بخش های کسب و کار اثرگذار بوده و عدم توجه به آن می تواند گاهی حتی باعث ضررده شدن شرکت در یک سال مالی شود. بنابراین پیشنهاد می گردد در این حوزه از مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

 

تعرفه های برق صنعتی 1402 شرکت توسعه تجارت انرژی توان

 

مشاوره خرید برق با تعرفه های برق ۱۴۰۲

اگر در خصوص خرید برق با تعرفه های جدید و نحوه برنامه ریزی هزینه ای سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید کارشناسان شرکت توسعه تجارت انرژی توان در خدمت شما هستند. کافیست فرم زیر را تکمیل نموده تا در کمترین زمان ممکن با شما تماس حاصل نماییم:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button