پیشگفتار

شرکت توانیر هر ساله نرخ ترانزیت داخلی برق را به ازای هر کیلووات ظرفیت قراردادی یا همان ظرفیت ترانزیت اعلام می نماید. معمولا این نرخ دارای دسته بندی بر اساس سطح ولتاژ و ماه های سال است. بر همین اساس صنایع می توانند در خصوص نحوه فعالیت، مدیریت هزینه ها، تولید و خدمات خود در طول سال برنامه ریزی نمایند. در این نوشته در خصوص نرخ ترانزیت برق داخلی صحبت می کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نرخ ترانزیت 1402 برق داخلی

شرکت توانیر طی ابلاغیه ای نرخ ترانزیت داخلی ماهانه به ازای هرکیلووات ظرفیت قراردادی (ظرفیت ترانزیت) برق برای مشترکین با قدرت بیش از 5 مگاوات در سال 1402 را در تاریخ 1402/02/09 طی نامه ای به شرکت های برق منطقه ای اعلام نمود. اعلام نرخ ترانزیت امسال برق بر اساس سه دسته بندی سطح ولتاژ:

1- انتقال و فوق توزیع

2- فشار متوسط

3- فشار ضعیف

و طی تقسیم بندی نرخ ترانزیت 1402 در 12 ماه سال انجام شده است (منبع: توانیر) :


دانلود نرخ ترانزیت 1402 داخلی برق

اگر می خواهید نامه مربوط به نرخ ترانزیت داخلی برق در سال 1402 را دانلود نمایید روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود ابلاغ نرخ ترانزیت داخلی برق

نکات نرخ ترانزیت 1402 برق

همان طور که ملاحضه می فرمایید مبالغ اعلامی در جدول نرخ ترانزیت امسال به ریال و برای ماه های 30 روزه است، بر همین اساس در ماه های 29 روزه و 31 روزه مبلغ ترانزیت به تناسب تعدیل می شود.

همچنین هزینه ترانزیت در سطح فشار متوسط معادل مجموع ارقام در سطح شبکه انتقال و فوق توزیع و سطح فشار متوسط (سطر اول و دوم) و در سطح فشار ضعیف معادل مجموع ارقام در سطح شبکه انتقال و فوق توزیع و سطح فشار ضعیف (سطر اول و سوم) است. همچنین شرکت های توزیع می بایست سهم شبکه انتقال و فوق توزیع از هزینه ترانزیت را به شرکت های برق منطقه ای پرداخت نمایند.

شایان ذکر است برق ترانزیت شده از ابتدا تا انتهای سال 1402 مشمول نرخ های اعلام شده می شود. هزینه ترانزیت برق 1402 نیز صرفاً از مصرف کنندگان اخذ می گردد. نرخ های اعلامی قطعی هستند.

مشاوره در مورد نرخ ترانزیت برق

اگر در خصوص نرخ ترانزیت برق و تاثیر آن بر هزینه های مصرفی واحد تولیدی و خدماتی خود سوالی دارید می توانید با کارشناسان شرکت توسعه تجارت انرژی توان در تماس باشید. با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت:

درخواست ها

“(ضروری)” indicates required fields











دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button