تامین برق صنایع

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان و صاحب‌نظران صنعت برق، قطعی‌های گسترده برق و افزایش شدید قیمت برق در سال‌های آتی صنایع کشور را با مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر خواهد نمود. همانگونه که واقفید، با رشد سرسام‌آور مصرف گاز خانگی در سال‌های اخیر، خاموشی دیگر محدود به تابستان و ساعات اوج مصرف برق نیست و کمبود گاز در زمستان عرصه را بر تولید برق تنگ کرده است. کمبود کنونی بیش از ۱۰ هزارمگاواتی توان الکتریکی، روند افزایشی ۵ درصدی تقاضا، فرسودگی شبکه انتقال و توزیع برق، کسری بودجه دولت در کنار عدم رغبت سرمایه‌گذران بخش خصوصی برای احداث نیروگاه، کشور را در آینده‌ای نزدیک با بحران کمبود برق مواجه خواهد ساخت.

در سال‌های آتی، بواسطه عدم تطابق بین عرضه و تقاضا، ارزش هر کیلووات برق تولیدی به مراتب بالاتر خواهد رفت و ضرورتا شاهد افزایش شدید قیمت برق خواهیم بود. در چنین شرایطی، از سویی شرکت­ های تولیدی به سمت و سوی مدیریت انرژی مصرفی و راه­اندازی سیستم خودتامین برق سوق خواهد یافت و از سوی دیگر انگیزه‌ی اقتصادی بخش خصوصی در افزایش ظرفیت شبکه بالا خواهد رفت.

جهت مواجهه با مشکلات و چالش‌های کنونی و آتی صنایع کشور در تامین انرژی موردنیاز خود، شرکت توسعه تجارت انرژی توان آمادگی ارائه خدمات مشاوره و تامین برق صنایع در قالب تمام راه‌کارهای موجود- انعقاد قرارداد دوجانبه، خرید از بورس انرژی و احداث مولد خودتامین- را دارا می‌باشد. توانمندی‌های شرکت در هر یک از بسترهای ممکن به‌همراه مزایا هر یک به تفضیل شرح داده شده است.

 

  1. قراردادهای دوجانبه تامین برق

تامین ۳۰۰ مگاوات از صنایع کشور در حوزه لبنی، فولاد، سیمان، لاستیک، بهداشتی، شیشه و … این شرکت را به یکی از فعال‌ترین عرضه‌کنندگان بازار خرده فروشی مبدل نموده است. قیمت ثابت سالیانه مشترکین را از نوسانات قیمتی برق محفوظ می‌کند و درفضای رقابتی کنونی صنایع قدرت مذاکره بالایی جهت تعیین بها و شرایط قرارداد دوجانبه دارا می‌باشند.

پیگیری تمام مراحل مکاتباتی قراردادها، امکان درخواست ظرفیت شناور به­ همراه امکان تغییر ظرفیت درخواستی در طول دوره مصرف، ضامن بهره‌برداری حداکثری از مزایای قرارداد دوجانبه برای مشترکین این شرکت است.

 

  1. خرید از بورس انرژی

مشترکین با برنامه تولید متغیر باز زمان این امکان را دارند تا با خرید انرژی مورد نیاز خود در قالب بسته‌های بازه‌ای، بیشترین تطابق را بین خرید و مصرف خود ایجاد نمایند. هم‌اکنون شرکت توسعه تجارت انرژی توان نیاز بسیاری از صنایع را از بورس انرژی تامین می‌نماید.

ارائه مشاوره ارزیابی فنی و اقتصادی مصرف سالیانه و ماهیانه برق شرکت‌های جهت یافتن میزان خرید بهینه انرژی برق از بورس انرژی، از جمله خدمات این شرکت به مشترکین خود می‌باشد.

 

  1. احداث مولد خود تامین

افزایش ضریب اطمینان در تامین برق مصرفی، صرفه‌جویی در هزینه‌ی قبض برق، برنامه‌ریزی تولید بدون محدودیت زمانی، تامین بخشی از حرارت و بخار مورد نیاز در کنار کسب درآمد از فروش مازاد تولید برق به شبکه‌ی سراسری برق و استخراج رمزارزها، از جذابیت‌های روش احداث مولد خودتامین می‌باشد. خدمات قابل ارائه شرکت توسعه تجارت انرژی توان در این حوزه بشرح زیر است:

  • ارائه خدمات مدیریت طرح (نماینده کارفرما در پروژه) و مهندسی در خصوص پروژه احداث نیروگاه؛
  • مدیریت کارگاه ساخت نیروگاه در محل مصرف و پیگیری موضوعات قراردادی و حقوقی با پیمانکاران؛
  • انجام خدمات نظارت بر مصارف منابع مالی در طرح احداث نیروگاه در محل مصرف و تهیه گزارش پیشرفت پروژه
  • پیگیری مشکلات فنی در خصوص تامین برق از سوی شرکت ­های برق منطقه ­ای و یا توزیع برق
  • ارائه گزارش مطالعات شامل: بررسي بار و روند سالانه، گزينه ­هاي خريد و تامین انرژي الکتريکي، ارزيابي اقتصادي و راهکارهاي کاهش مصرف برق